dinsdag 27 augustus 2013

Babydeken

De afgelopen weken was ik hard aan het haken voor een baby-meisje dat onderweg was. Toen ze ook nog eens besloot om vroeg om de hoek te komen kijken, heb ik er de turbo op gezet en dit weekend rondde ik haar deken af. Mijn allereerste gehaakte deken!

De deken is gebaseerd op de granny stripe van Lucy - welbekend in haakland. Voor de kleuren liet ik mij inspireren door Petite Fee en Amimammie. De deken is gehaakt met Paris Drops in vijf kleuren - van elk 3 bollen plus een beetje extra wit voor de rand. Ik vind haaknaald 4 erg fijn haken, maar dat heeft toch wel weer in een vrij compact en zwaar resultaat geleid. Ik denk dat ik toch eens wat meer met 5 moet gaan oefenen. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen en of jullie het ook lastiger vinden haken op dikkere haaknaalden?

Hier dan een paar foto's van mijn trots - aankomende vrijdag gaat hij naar zijn nieuwe eigenaresse en wordt 'ie hopelijk veel gebruikt in de kinderwagen. En ik kan weer eens over een nieuw project gaan nadenken...




2 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik haak Drops Paris ook altijd op 4, eigenlijk haak ik alles het liefst met 4 ;-) Ik denk dat die naald gewoon het lekkers in de hand ligt ofzo. Maar idd, bij wat grover garen (en Drops Paris vind ik echt wel zwaar toch) is mss 4,5 of 5 handiger?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de feedback! Ik ben eerst weer eens met een andersoortig projectje bezig - heb even genoeg van de Paris. Maar een volgende keer ga ik inderdaad een maatje groter uitproberen.

      Grappig trouwens dat je reageert - ik had via Google je tutorial gevonden om een mooie rand om de granny stripe te maken. Hartelijk dank nog daarvoor. :-)

      Groetjes!

      Verwijderen