dinsdag 31 december 2013

Babydeken 'Bries'

Op de laatste dag van het jaar kan ik mijn babydeken showen!




De afgelopen week had ik tijdens mijn vakantie lekker tijd om vierkantjes aan elkaar te zetten (saai!) en daarna dacht ik even 'snel' nog een dubbel rand met stokjes te haken, maar dat valt natuurlijk tegen, als je deken ineens zo groot is.

Het resultaat maakt al die uurtjes werk natuurlijk méér dan goed. Ik ben apetrots op de deken en noem 'm de 'Bries' deken, omdat de kleuren me doen denken aan het strand.


De afmetingen zijn 75 x 100 cm geworden en er zit zo'n 475 gram garen (Scheepjeswol Softfun) in; een bol van elke kleur en dan nog bijna 6 bollen wit. Ik heb gehaakt met haaknaald 3,5 en dat beviel prima  - de deken is warm maar niet te stug.

De komende weken kan ik nog even genieten van de aanblik van mijn deken en dan gaat hij naar een babytje wat onderweg is.

Voor nu een fijne jaarwisseling gewenst en tot in 2014!

4 opmerkingen: