zaterdag 22 november 2014

Vuurtoren deken


Na drie maanden werken heb ik de deken af voor mijn zoon zijn tweede verjaardag. Met de baby op komst verhuist hij deze maand naar een nieuwe kamer in frisse rood-wit-blauwe tinten. Natuurlijk wilde ik daar ook een mooie deken/sprei voor haken. Ik koos voor het solid square patroon dat ik al eerder gebruikte voor de Watermeloen en Bries babydekens en ik koos voor mooie blauwtinten en contrasterend rood. Het doet me denken aan een vuurtoren aan zee en het was een plezier om aan te werken.


De deken is gemaakt met Scheepjeswol Softun. Van de kleuren elk ongeveer 2 bollen en dan nog een dozijn witte. Het resultaat is lekker zacht en niet te zwaar. De deken meet 100 x 150 cm.

Misschien dat ik er in mijn verlof nog een rand om haak, maar hij is zo ook al heerlijk - en ik wil natuurlijk ook nog wat nieuws voor de baby haken... Ik krijg het nog druk!

1 opmerking: